Tuesday, August 17, 2010

Bila nafsu mengawal diri...


Bismillahirrahmanirrahim...
Ingin ku kongsikan satu isu yang ku petik dari blog ustaz Nasruddin Hassan. Bacalah dahulu agar hati dan minda kita t'buka sedikit untuk tidak memandang mudah perkara ini.


Jul & Aug Musim Menetas , Dec Musim Mengawan.
.
Oleh: Nasruddin Hasssan
"Iklim sosial negara kita kian teruk dan parah . Nilai maruah dan harga diri telah turun semurah sekeping kad prepaid . Jika seketika dulu dunia dikejutkan oleh tindakan Natalie Dylan dari San Diego USA [ 22 tahun ] melelong daranya dan dibida oleh seorang lelaki Britain dengan harga 2.5 juta pound [ RM 13 juta ] , kemudian Miss Spring [ 17 tahun ] melelong daranya turun pada bidaan serendah RM 1 juta dan Alina Persia [ 18 tahun ] pula menerima bidaan 10 Ribu euro apabila beliau turut melelong daranya . Tetapi anak - anak gadis Malaysia ada yang melelong daranya dengan mee goreng sepinggan dan kad prepaid sekeping . Demikianlah harga maruah yang semakin susut malah hancur dan binasa..."

Teruskan membaca..klik disini


Bisik hati..
"Ya Allah..ampunkan kami atas kelemahan diri kami..
Begitu ramai saudara kami yang hanyut hanya kerna tuntutan nafsu yang menggila..
Ampunkan kami ya Allah.. atas ketidakmampuan kami menyampaikan kebenaran kepada mereka, tentang larangan dan tegahan perkara ZINA, tentang azab pedih yang Engkau janjikan... Lemahnya diri kami, kasihanilah kami ya Allah...

Wahai Rasulullah.. maafkan diriku..
ku tahu engkau pasti SEDIH melihat apa yang berlaku pada umatmu kini..
namun apa dayaku..ku hanya mampu melihat dan mendoakan hidayah buat mereka...
meski hati merintih melihat kejahilan itu berleluasa, melihat janin dan anak kecil yang tak berdosa dibuang dan dicampak merata-rata..
maafkan daku ya Rasulullah, semangat ku tak seperti semangat para Sahabatmu yang tak gentar menegakkan risalahmu..
ruh jihad ku hanya meniti dibibir, tak terlaksana dengan perbuatan..
namun ku tetap cuba memulakannya dengan diri ku serta mereka yang disampingku.. walau terkadang rasanya perit, ku tetap kan cuba dan terus berusaha...."

hambanya,
bintu Muhammad...

p/s: Bangkitlah dari lena..dunia ini hanya sebentar cuma...!!!

No comments: