Thursday, April 15, 2010

Monolog si 'sahabat'

Dengarkan Bicaraku...
Duhai sahabat...
kala ini hatiku suram...
kala ini hatiku terasa sepi...
kala ini hatiku buntu...

sahabat...
aku merasakan kesuraman dalam ukhuwwah itu...
aku merasakan kehilangan dalam ukhuwwah itu...
ingin ku bertanya padamu, sahabat...
kenapa begini jadinya?.....

sahabat...
aku rindukan gelak tawa kita bersama...
aku rindukan nasihatmu kala aku merasa jatuh...
aku rindukan kemesraan yg dulu memaluti kita...
ke mana semua itu, sahabat?

apakah semua itu kan berulang lagi???

Maafkan aku..andai ku tak seperti yang dulu
Jiwa ku terasa kosong tanpa kalian..
terkadang aku keliru,
ku hajatkan sesuatu..
yang membawaku jauh menyimpang dari prinsip hidupku..

Maafkan aku..
ku mungkiri janji itu..
namun, ketahuilah..
bukan itu yang ku mahu...
kerna AKU MASIH KELIRU!!



No comments: